fredag 24 april 2009

SOMMAREN är här!

Idag har jag spolat stenplattor och den asfalterade gårdsplanen med högtryckstvätten och sopat upp sanden från i vintras. Jag vattnade också en del växter. Grannen satt i solen med bar överkropp och tittade på. Vad han hade i glaset vet jag inte.

Sedan åkte vi in till stan ock hämtade ut Birgits tillstånd att använda parkeringsplats för handikappad. Därifrån bar det av till Systembolaget och nu kunde vi använda en av handikapplatserna där utanför. I övrigt var det fredag och lång kö till parkeringsplatserna utefter ån i Centrum.

En box Periquita 2006 blev det bara denna gång, men det är ett riktigt bra vardagsvin tills vidare. På hemvägen handlade vi för helgen på ICA Nära i Sandarne. Klockan hade hunnit bli 17.30, så vi gjorde det för dagen riktigt enkelt. Rostbiff med potatis- och Mimosasallad. Potatissallad är ingen höjdare, men ICA här gör en själva, som är riktigt bra faktiskt.

Middagen begicks efter en drink för första gången i år i värmen och kvällssolen ute på verandan. Det kändes verkligen skönt.

Efter middagen satte jag på kaffe, varpå vi båda somnade framför TV:n. När jag vaknade var kaffet fortfarande varmt (bryggaren stänger av efter två timmar), men mörkt ute. Lite mer kaffe nu, sedan utmanar jag Birgit på ett par omgångar Skip-bo.

2 kommentarer:

  1. Det gick fort! Ni hade ju nära minusgrader på natten för inte så länge sen.

    SvaraRadera
  2. Söderhamn rapp. varmaste temp. i Sverige igår. Idag grillade jag och vi åt (och drack) på verandan som vanligt. Det är ännu varmare än igår.

    SvaraRadera