torsdag 9 april 2009

Don LaFontaine
Lennart (umepojk) har ett färskt inlägg med Don LaFontaine, som tyvärr avled i cancer för ett halvår sedan. Lennart beskriver honom som en fantastisk och generös vän, vilket han sannerligen var. När jag skulle fylla 70 år skickade han flygbiljetter t.o.r. till Los Angeles för mig och Birgit och bjöd med oss, Lennart och hela hans familj på skidsemester en vecka i Park City. Alla barn och fruarna försågs med egen skidlärare. Tro inte att Don var stöddig på något sätt. Tvärt om! Han hade däremot resurser som föreföll oss obegränsade. Han var ytterst mänsklig, men hade en röst "där ovanför" och kunde använda den.

Bilderna: Upptill har vi Birgits och min våning i Deer Valley utanför Park City och 45 min från Salt Lake City i Utah. I bakgrunden till vänster bastun. Våningen försedd med biljard. På den stora balkongen bubbelpol med varmt vatten.
Mellanbilderna: Don o jag under paus i skidåkandet. Jag hade drabbats av halsböld, men det fixades på vårdcentral i Park City med en antibiotikaspruta i häcken. Så har vi Dons fru Anita och yngsta dotter Elyse samt Ka-Ron vid en av bussarna som gick i skytteltrafik till skidbacken.
Nertill: Birgit på sin snowmobile under en utflykt upp i bergen och Don med lilla Elyse, som också hade egen skidlärare.
Klicka på collaget för att förstora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar