lördag 18 april 2009

Säsongen för fallskärmshoppare är här!

Det såg jag just i Söderhamns-Kuriren. Jag mindes att jag faktiskt hoppat fallskärm, fast nerifrån och upp, så att säga. Det var enbart kul. Man behövde inte uppleva det skräckfyllda ögonblicket, då man första gången skall lämna flygplanet.
Man ställer upp i färdigställning på en pir. Springer några få steg då den bogserande motorbåten drar på, och så är man uppe i luften. Här var det en snabb båt med åttacylindrig inombordare och man kom faktiskt upp ordentligt högt. Det var Kreta jag såg von oben, varefter jag landade mjukt i det varma Medelhavet. Missa inte detta om du får tillfälle!

Jag fick faktiskt en kommentar på mitt förra inlägg och den gällde alldeles tydligt bilderna. Mina så "tänkvärda och lärorika texter" är alldeles tydligt som vissa pärlor.

Lite om familjen: Vi hade besök av Rosita och Erik i Påskhelgen och det är alltid jättetrevligt när de kommer. Jag får alltid rikligt med god och närande mat av min ledsagarinna. Jag fick väldigt god Påskmat hela den gångna veckan till antingen lunch eller middag. Åt inte Rosita och Erik något?
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Jodå, vi åt och drack och sov och allt var gott.
    Tack för senast!

    SvaraRadera