lördag 8 augusti 2009



Kvällens Skip-Bo-parti är just spelat. 2-1 till mig faktiskt.

Jag vill påstå att vi spelade det på verandan, medan Birgit envisas med att det är en altan. Naturligtvis har jag rätt!

Svåger Erik med dotter Agneta rastade här idag på väg hem från Norrland, som man säger i södra Sverige, där man tydligen uppfattar 2/3 av landet som en ort i Sverige.

Du kanske har sett att jag lagt in en länk till Åke Catos blogg. Titta gärna på den. Den är inte som min, bara rolig, den är dessutom tänkvärd och retar en del. Jag vet inte om du förstår?

Jag har länge tänkt att blogga något tänkvärt, men läser just för tredje gången Wilhelm Agrells "Morgondagens krig". Jag läser den inte tre gånger "på raken", den kom ut år 2000, så det är nog tre år mellan gångerna. Den handlar om de där tänkbara, rentav troliga krigen, som våra politiker är fast övertygade om inte skall komma närmare oss än till Afghanistan. Där deltar vi i kriget efter förmåga. Vi skall göra landet till en demokrati. Sedan kan vi sluta fred. Demokratier krigar ju inte sinsemellan - tror vi.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar