fredag 12 april 2013

Ofrivilligt uppehåll

För en tid sedan började min internetanslutning krångla och en av modemets lampor signalerade fel. Supporten till Telias brandvägg/virusskydd tyckte att jag skulle skaffa ett nytt modem, så det gjorde jag. När det installerats fungerade ingenting klanderfritt och Internet inte alls.

Nu har en annan och något dyrare ADSL-modem installerats, men det hela fungerar fortfarande inte helt klanderfritt, men jag kan i alla fall åstadkomma detta inlägg. Det finns ju egentligen så oerhört mycket att skriva om, när jag har lust och kommer mig för att skriva. En del av mina mediciner (det tar emot att kalla smärtstillande preparat för mediciner, eftersom de inte botar) dämpar tydligen min verksamhetslust.

I förrgår var jag på Dollar Store och handlade. Där hittade jag en Jan Guillou-bok jag faktiskt inte har sedan tidigare och den såldes för 40 kronor. Det som givetvis kunde komma emellan ADSL-byte och bloggskrivande var sträckläsning av Guillou. Idag har jag försökt hitta en lösning på mina nya problem med datorn utan att lyckas och listan över oläst e-post var lång.

Här lämnar jag i alla fall en förklaring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar