onsdag 23 mars 2016

Mitt äventyrliga liv


Jag fortsätter att drumla omkull då och då, vanligen med lite blodvite som följd. Tur var det nog, att inte detta hände då mitt PK INR för en tid sedan rakade iväg till 5,7 i samband med en kortisonkur. Med sådant PK-värde lär man ha svårt att stoppa blodflödet.

F.n. är jag omplåstrad nedanför vänster knä efter att ha stått på öronen i köket för så där tio dagar sedan. Strax över pannan har jag ett bandage efter ett närmast identiskt fall på fredagen i förra veckan. Då skadade jag även den högra vristen som nu är svullen och öm.

Oerhört tacksam är jag över att nu ha hemsjukvård, så att jag inte behöver ta mig till vårdcentralen för varje provtagning och omläggning. Mina ryggsmärtor besvärar mig väldeliga, särskilt då jag står eller går, men jag sitter ju vanligen och läser.


Jag har en massa idéer om nya blogginlägg som inte har blivit något av. Kanske mest därför att jag insett att de inte kan göras någorlunda korta, som t.ex. det här inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar