måndag 29 februari 2016

Det går fort utför

Gubben (jag) orkar allt mindre och under allt kortare tid. Jag har just ställt upp några böcker i bokhyllorna och tvingades vila sedan jag ställt in 2 – 3 böcker. Men å andra sidan är det trångt i hyllorna och bökigt att göra plats för fler böcker.
                           
I förrgår hade jag skrivit klart ett inlägg till bloggen och som vanligt arbetat i Word. Då jag skulle lyfta över det skrivna till bloggen så raderades det hux flux. Jag tittade inte på skärmen just då, utan fortsatte jobba tills det var för sent att använda ”Ångraknappen”.  Snopet!

Å andra sidan är det nu 7 år sedan jag började blogga, så det finns en hel del gamla kloka tankar att ta del av eller läsa igen. Blygsam − vem, jag? Nej då. Under den här tiden har jag skrivit 450 inlägg, varav 120 under 2009.

Ett av mina tidigaste inlägg tittade jag på i går. Manuset, som finns sparat i Word är på 27 tättskrivna A4-sidor och filen heter Birgit och Jag. Den skulle väl ses som någon sorts presentation av oss och en del av våra intressen. En anonym kommentar löd: ”Vilken lång blogg.”

Det var inte helt ovanligt att mina inlägg på den tiden omfattade så där 5 – 6 sådana sidor. Jag antar att en del av mina nuvarande läsare inte läst mina tidiga inlägg och sju år är en ganska lång tid. Kanske är det dags att repetera en del? Jag såg i tidningen att någon av de mera kända bloggarna har börjat återinföra sina tidiga inlägg.


Mer än så här blir det inte skrivet denna gång, men jag lovar att snart återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar