lördag 9 januari 2016

Mitt helvete!


Jag har dråsat i kull igen. Jag snubblade häromdagen när jag stapplade över köksgolvet för att nå min käpp, som stod lutad mot ett skåp på andra sidan av rummet. Golvet är ju så jäkla hårt med sina stenplattor och jag har inget kvar av min gamla fina fallteknik.

Den gamla kroppen, som redan tidigare gjorde ont överallt, gör nu ändå ondare överallt. Det är tur att jag har rätt verkande medicin och kan tillfälligt öka dosen. Birgit tyckte att jag borde åka till sjukhuset i Bollnäs, men dit åker jag inte mer av fri vilja.

Våren 2013 blev jag ditskickad av vår familjeläkare med akut och allvarlig hjärtsvikt p.g.a. stora mängder vätska i lungorna. Jag skrevs in vid sjukhuset exakt klockan 17.00, varpå jag fick sitta i exakt åtta timmar i det sällsynt lilla väntrummet vid ytterdörren, alltså från klockan 17.00 till klockan 01.00 exakt, innan jag fick träffa en sköterska som tog ett EKG och lite andra prover.

Det sjukhusbesöket har jag beskrivit i ett inlägg den 17 maj 2013, Vård? Nej Lean! Sedan dess har sjukhuset i Bollnäs privatiserats och fungerar kanske nu både som sjukhus och med hjärtintensivavdelning. Min vistelse där en vecka 2013 upplevde jag i alla fall så negativt att jag inte besöker det sjukhuset frivilligt i första taget.


Nåja, jag har i alla fall ett läkarbesök inbokat den 28 januari och det får räcka med det så länge. En del av mina läsare här väntar på e-postsvar och jag kanske börjar skriva svar snart. Det blir också allt längre uppehåll mellan mina blogginlägg, men hav tålamod och det bra. (Undrar om det rationella i det där sista går hem?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar