torsdag 7 mars 2013

Syskonträffen





























Jag har problem med att hantera bilder! Det här skulle ingå i mitt förra bidrag om dopträffen. Det blev inte så och jag kommer alltså igen så här.
Kalle är en handlingens man. Jag sa till honom att jag tänkte möblera om vardagsrummet och talade om ungefär hur jag tänkt mig. Kanske lade jag mig sedan för att vila? Jag är ju inte särskilt social numera och har förfärligt dåligt närminne. I alla fall sade Kalle senare: "Är det så här du tänkt dig?" Då hade han redan flyttat om möblerna och det blev precis som jag tänkt. Bra Kalle!
Bild 1: Den flyttade soffgruppen.
Bild 2: Den hiskeliga vasen har fått en ny plats i hörnet intill soffgruppen. Jag tycker den är värd lite respekt. Samma år jag föddes, 1927, fyllde vasen 100 år. Den stod tidigare gömd i hörnet bakom TV:n.
Bild 3: Det stora skåpet behövde Kalle tursamt nog inte flytta.
Bild 4 och 5: De andra två hörnen av vardagsrummet. Särskilt gläder jag mig åt de två mindre tavlorna över byrån, som jag fått av Erik och Rosita. De är från Avanäs, som jag därför dagligen återser, men numera inte kan besöka. Det är utsikter mot Avanäs från "annsia" Avan.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar