onsdag 23 januari 2013

3 insändare i Söderhamns-Kuriren 18/1


Söderhamns ledning

Måndagen den 10 dec under etiketten Kommunpolitik hade jag ett inlägg med rubriken
Skandalerna duggar tätt i Söderhamns kommunledning. Det som jag där och i ett par därpå följande inlägg redogör för bildar en del av bakgrunden till insändarna ovan. (Efter problem med att visa dem här har jag lagt in dem som nytt inlägg.)

Det är kopior av tre inlägg från vakna medborgare och Söderhamns-Kurirens insändarsida i fredags. Inläggen visar att det finns en del medborgare som liksom jag ser vad som händer och bryr sig – blir oroliga. Det som händer eller inte händer i stadens rådhus är, som ett par av dem säger: ”Ruggigt otäckt!”

”Håll tyst och glöm” är tydligen vad som gäller i rådhuset precis som i landstinget. Jag undrar vilka maktägarna är som nu förbereder sin flytt till lägenheter i stadens absoluta centrum, men med de fria fina ytorna ned mot ån utanför dörren och utsikten över ån, Östra berget, Borgen och ut mot skärgården förbehållen sig själva?

1 kommentar: