måndag 5 oktober 2009

Eftersnack

Efter två ganska långa inlägg om religion vill jag framhålla att jag tror på den gamla föreläsarregeln, att ett övermått av information befordrar förståelsen, men ingen har väl tvekat om min inställning i detta avseende.

Ikväll (eller mer rätt igår kväll) var Birgit och jag på stadsteatern. Det blev en s.k. helkväll. Vi lyssnade till A tribute to Glenn Miller med Hudiksvalls Storband och fyra förnämliga sångartister. Jag kan försäkra att det blev en storartad upplevelse. När konserten skulle börja konstaterades att en sittplats var tom. Kanske var någon att gratulera, men inte för att ha missat konserten. Alla var ungdomar i vår ålder, och möjligen någon som var tiotalet år yngre. Med ålderns rätt hade jag glömt att ta med kameran.

En helt fantastisk introduktör till programmet och till varje nummer var den pensionerade översten Carl Erik Tottie, som fick våldsamma applåder för sina informativa och icke minst humoristiska framträdanden.

Vid hemkomsten blev det en flaska Schloss Vollrads, Rheingau-Riesling 2008 och lite gott till. Jag vann kvällens Skip-Bo-parti.

Jag letade en stund efter mina gamla kompisars bloggar, men upptäckte att de inte bloggar. Vad sysslar de med? De flesta som bloggar verkar vara unga damer, med 25 – 30 väninnor som kommenterar. Plikten att kommentera alla väninnor måste väl vara betungande och minska kvalitén på den egna bloggen?

God Natt, eller God Morgon!

2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst ett endaste inlägg på din blogg och känner genast värme. Om jag bodde i närheten av Söderhamn eller Glada Hudik skulle jag be att få träffa dig över en bit mat eller en kopp kaffe.

    Jag känner på mig att det skulle bli ett minne för livet.

    Nu bor jag dock alldeles för långt bort, så jag får nöja mig med din blogg.

    Ha det fint! :)

    SvaraRadera