torsdag 11 februari 2010

Klicka på collaget och scrolla
Min takskottningPosted by Picasa
Jag har som synes haft annat för mig än att sköta bloggen! När reglarna under taket över verandan började bågna, blev det panik. Alla takskottare var inbokade för ganska lång tid. Halva verandataket skottade jag själv. För att kunna göra det var jag tvungen att först skotta runt verandan. Där låg ju snön från förra takskottningen i en mer än meterhög och hårdpackad driva där jag inte kunde pulsa omkring med stegen.
Idag kom i alla fall en proffsskottare och tog bort resten av snön på verandataket liksom en bit upp efter hustaket där ovanför. Han röjde också väg på taket för sotaren, som kommer i morgon Den värsta krisen är alltså över och jag skall ta det lugnt en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar