fredag 18 september 2009

Uppehållande inlägg

Jag skriver på ”Fossil, en astronaut och kreationism”, men det dröjer lite. Vill du ha blogginlägg i stil med: ”Idag åt vi bruna bönor med fläsk, mums.” Och så några bilder på tallrikarna, så blir du besviken. Det blir en massa text, avsedd att få dig att tänka.

Igår åt Birgit och jag surströmming. Enbart honor med mycket rom! De kommer visst från Luleå. Mums! Till det mjukt tunnbröd med en ost som visst heter Krutost. Birgit sover och jag vågar inte väcka henne för att fråga. Hon åt sex strömmingar och jag sju, sedan fanns inte fler i burken. Givetvis var det också mandelpotatis och massor av rå lök. OP Andersson var här också. Vi hämtade den tidigare i staden och passade på att köpa biljetter till storbandsjazz (Glen Miller) den 4 oktober på Stadsteatern. Tyvärr tog jag inga bilder av surströmmingen.

Häromdagen var vi förresten i vår stad och lyssnade på modern jazz. Man utdelade Jan Johanssonstipendiet till en ung jazzmusiker, diplom och 25 000 kr. Det blir mycket fin musik för oss sedan vi flyttade till det här musik-, sång- och danscentrat. Jan Johansson har till och med en egen park och ett eget fint monument här i staden. Antagligen vet du inte vem Jan Johansson var, men han var kanske Sveriges bästa jazzmusiker genom tiderna. Hans stipendium är instiftat på initiativ av Arne Domnerus. Jan Johansson dog alltför ung i en trafikolycka.

Vi syns så småningom med fossilerna. Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Det låter gott, men jag gillar inte surströmming.
    Din svägerska

    SvaraRadera