måndag 28 augusti 2017

Ett livstecken


Jag skall snart börja skriva igen, men det dröjer lite. Förlusten av min älskade Birgit har gjort att jag ”tappat gnistan”, men hoppas att den åter skall infinna sig småningom. Vidare får jag en tid nu ha min son, Lennart, hos mig. Lennart är sedan många år bosatt i Ohio, USA, där han har sin familj, hustru Ka-Ron och sönerna Mattias i Los Angeles, Kalifornien, och Christian i Cincinnati, Ohio.

Ämnen att ventilera min ilska över saknas inte: Otillräckligt försvar, skola i ständig kris och allt sämre kunskaper, alla misslyckade politiker, polisbrist, sköterskebrist, bostadsbrist  o.s.v. i det oändliga. Man får ta sig en ordentlig funderare för att hitta något att glädjas över eller vara nöjd över.

Bristen på inlägg i min blogg den senaste tiden har, får man väl anta, gjort att besöken där blivit färre den senaste tiden, men hav tålamod. Jag kommer att återuppta skrivandet, även om det kommer att dröja en liten tid.

Ha det bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar